Välkommen till H.P. Lovecrafts Arkham och 1920-talet. Det kommer att bli många mysterier att nysta upp i detta storydrivna spel av terror i Lovecrafts stil. Genom att använda den tillhandahållna dagstidningen, en lista med allierade, registret över Arkhams innevånare och en karta av Arkham, är ditt jobb att följa ledtrådarna från plats till plats, misstänkt till misstänkt – för att reda ut mysteriet och svara på frågorna som ställs i slutet av varje scenario.
Din poäng beror på hur många ledtrådspunkter du behövde besöka, riskerna du utsatte ditt sinne för i dina undersökningar och din förmåga att hitta rätt svar på frågorna.
Tampas med Armitages slutpoäng, mannen som exponerats för den sinnesförstörande sanningen om existensen av en uråldrig ondska. Kan du slå hans poäng?
Med detta i åtanke är det tid för att samarbeta med Armitages undersökningar för att fullfölja din träning. Detta är inte ett typiskt brädspel: ingen tärning, ingen slump, men en utmaning av det mentala slaget.
Planerade fall i tryckordning (ordning och namn kan komma att ändras)
Case 1 - A Grain of Evil
Case 2 - The King Cometh
Case 3 - The Serpent's Vengeance
Case 4 - The Slumbering Solace
Case 5 - The Vanished Girl
Case 6 - The Liber Mortis
Case 7 - The Faceless Expedition
Case 8 - A Stalker in the Shadows